torsdag 27 juni 2013

Galet laxfiske!

De två sista veckorna har varit ett laxrally man sent kommer att glömma. Många tänker sig tillbaka till guldåren kring 1997, men jag tror detta år slår allt. Jag har själv fler än 10 landade fiskar och vet om 3 kaptener till som skriver sina fångade laxar med 2 siffror.
Vad gäller fisket så har det varit mycket varierande, men det har övergått från ytan tidigare under säsongen  till att nu kretsa nästan enbart kring riggarna. 
Vad gäller beten så har jag fiskat helt klart bäst med Isotiura (som vanligt) men Trophy spoon har kommit starkt på slutet då riggfisket regerat. Vad gäller färger så har "ruskvädersfärgerna" regerat, omvänd popcorn, vanlig samt blå popcorn samt givetvis Öhnerud har levererat mycket fisk i de Åländska båtarna. 
Jag har själv fiskat uteslutande kvällsturer på ca 5 timmar och det har gett bra resultat och klockslaget 19:30 har levererat många hugg. Höjdpunkten hittills var givetvis att få vara med om ett FYR-HUGG! Galet roligt och att Jag tillsammans med teamkamraten lyckades landa tre av dem gör inte saken sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar